Бар’єри в освіті: виклики сучасності та шляхи їх подолання
Сучасні виклики, з якими стикається щодень освіта, вимагають нового підходу до виховання дітей – підходу, який базується на повазі один до одного, емпатії, толерантності, підтримці та рівності. Саме тому круглий стіл «Бар’єри в освіті: виклики сучасності та шляхи їх подолання» став важливим майданчиком для обміну досвідом, методичними розробками та практичними стратегіями впровадження безбар’єрності в освітньому середовищі. Професійний захід був організований в рамках Національного тижня безбар’єрності управлінням освіти Херсонської міської ради та Херсонською обласною бібліотекою для дітей імені Дніпрової Чайки та об’єднав майже сотню освітян, педагогів, психологів, асистентів вчителів і бібліотекарів закладів загальної середньої освіти міста Херсона. Семінар відкрила Омельчук Світлана Вікторівна, перший заступник начальника управління освіти, яка наголосила, що інклюзія та безбар’єрність – це не лише вимога часу, а й необхідність для повноцінного розвитку кожної дитини та ключ до розвитку сучасного суспільства. З вітальним словом до учасників звернулася Стойчева Ірина Богданівна, головний спеціаліст відділу загальноосвітніх навчальних закладів управління освіти Херсонської міської ради.Перший виступ «Інноваційні підходи до спілкуванням з користувачем в онлайн просторі» Наталії Кацарської, заступника директора з організації бібліотечного обслуговування Херсонської обласної бібліотеки для дітей імені Дніпрової Чайки, був присвячений тому, як сучасні бібліотеки дедалі більше стають не просто місцями зберігання знань, а інклюзивними онлайн-сервісами. Створення безбар’єрного цифрового середовища — головна умова того, щоб кожен користувач, незалежно від фізичних, когнітивних чи соціальних особливостей, міг вільно отримувати інформацію та мав доступ до ресурсів.Завідувачка сектору абонемента Херсонської обласної бібліотеки для дітей імені Дніпрової Чайки, психологиня Юлія Чернієнко виступила з доповіддю на тему: «Психолого-педагогічні бар’єри у виховному процесі. Бібліотерапевтичні студії», в якій розповіла про основні види таких бар’єрів, їх причини та методи подолання, а також про аспекти, які впливають на ефективність навчання та розвитку дітей. Також у своїй доповіді вона розглянула досвід обласної дитячої книгозбірні у використанні літератури як засобу емоційної підтримки та розвитку дітей і їхніх талантів, у формуванні їхнього світогляду та соціальних навичок. Окрему увагу приділила проєкту «Зустрічі без прощань», який допомагає зустрітися херсонським читачам із сучасними письменниками та дізнатися про їхні книги, і літературній студії «Контур», яка є безпечним простором для натхнення і спільної творчості вихованців. Обидва проєкти сприяють подоланню комунікативних бар’єрів, розширенню кругозору та розвитку здібностей у дітей та підлітків.
Далі досвідом ділилась вчителька початкових класів Херсонської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4 Херсонської міської ради Гришаєва Ольга Миколаївна. У виступі «Інклюзивний урок: синергія педагогіки, психології та реабілітації» педагог представила практичні методи адаптації освітнього процесу, що допомагають створювати середовище прийняття та рівності.
Далі досвідом ділилась вчителька початкових класів Херсонської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4 Херсонської міської ради Гришаєва Ольга Миколаївна. У виступі «Інклюзивний урок: синергія педагогіки, психології та реабілітації» педагог представила практичні методи адаптації освітнього процесу, що допомагають створювати середовище прийняття та рівності.
Про інтерактивні методики у роботі розповідали асистентки вчителя Херсонського навчально-виховного комплексу «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» №33 Херсонської міської ради Ковальчук Юлія Миколаївна та Сахарнацька Олена Михайлівна.
Як шкільна бібліотека стає простором без бар’єрів та які ініціативи пропонує своїм користувачам, представила у своєму виступі Олеся Василівна Давидович, бібліотекар Антонівської гімназії №21 Херсонської міської ради.Завершився круглий стіл виступом практичного психолога Херсонського загальноосвітнього навчально-виховного комплексу №48 Херсонської міської ради Ірини Володимирівни Моїсеєвої: «Значення формування толерантного світогляду між учасниками освітнього процесу для подолання бар’єрів у взаємовідносинах».Різні досвіди, напрацювання спікерок, практичні поради та рекомендації, які лунали під час круглого столу, вкотре підтвердили, що у світі дітей немає місця бар’єрам, а ті, які створює суспільство, можна і треба долати, докладаючи максимум зусиль, заради вільного, безпечного, комфортного освітнього та культурного простору.
Як шкільна бібліотека стає простором без бар’єрів та які ініціативи пропонує своїм користувачам, представила у своєму виступі Олеся Василівна Давидович, бібліотекар Антонівської гімназії №21 Херсонської міської ради.Завершився круглий стіл виступом практичного психолога Херсонського загальноосвітнього навчально-виховного комплексу №48 Херсонської міської ради Ірини Володимирівни Моїсеєвої: «Значення формування толерантного світогляду між учасниками освітнього процесу для подолання бар’єрів у взаємовідносинах».Різні досвіди, напрацювання спікерок, практичні поради та рекомендації, які лунали під час круглого столу, вкотре підтвердили, що у світі дітей немає місця бар’єрам, а ті, які створює суспільство, можна і треба долати, докладаючи максимум зусиль, заради вільного, безпечного, комфортного освітнього та культурного простору.
Коментарі
Дописати коментар
Дякуємо за Ваш коментар!