Технології штучного інтелекту на службі у бібліотекаря, що працює з дітьми

Важливою ознакою сьогодення є стрімкий розвиток інформаційних технологій, які потужно проникають в усі сфери суспільної діяльності, зокрема й у бібліотечну галузь. Штучний інтелект щодня набуває все більшої популярності у повсякденній діяльності, а нейромережі і машинне навчання, на думку дослідників, найближчим часом широко використовуватимуться у бібліотечній практиці. Третє заняття в рамках тренінгового курсу «Промоція читання та дитячої книги: методики та практики» для шкільних бібліотекарів закладів загальної середньої освіти Херсонської міської ради та працівників публічних бібліотек області було присвячене темі штучного інтелекту та використанню його у бібліотечній практиці.
Розпочали заняття з виступу Ірини Ковач, заступника директора з організації бібліотечного обслуговування Херсонської обласної бібліотеки для дітей імені Дніпрової Чайки, яка детально розповіла про нейромережі та способи їх ефективного використання, наголосивши на тому, чому важливо навчитися правильно писати промти, аби отримати максимально очікуваний результат. Генерувати креативні ідеї, включаючи тексти та візуальні матеріали, розробляти інтерактивні заходи, тести, вікторини та контент, який допоможе краще популяризувати читання та книги, - цьому та іншим можливостях ШІ присвятила увагу спікерка.

Наталія Кацарська, заступник директора з наукової роботи Херсонської обласної бібліотеки для дітей імені Дніпрової Чайки, координаторка тренінгів, ознайомила  бібліотекарів з найбільш популярними та простими у освоєнні сервісами, які вже сьогодні допоможуть залучити дітей до різноманітних акцій та проєктів, підтримають зацікавленість, сприятимуть стимулюванню до навчання та саморозвитку. Так, на прикладі відомої мовної моделі ChatGPT, сервісів для генерування зображень bing, leonardo, lexica.art та інших, учасники тренінгу отримали покрокові інструкції для успішного їх використання на практиці.
Сподіваємось, кожному стане сміливості освоїти і активно впроваджувати інформаційні технології в своїй діяльності. Поки інші сперечаються про загрози використання штучного інтелекту, ми активно вчимося використовувати його можливості задля виконання своєї важливої соціальної місії.
 

Коментарі

Електронна бібліотека