01 листопада 2017

"Виховання читача нового покоління"

31 жовтня у обласній бібліотеці для дітей ім. Дніпрової Чайки відбувся семінар-практикум для педагогічного колективу НВК "Школа гуманітарної праці" Херсонської обласної ради.
Такі зустрічі у час шкільних канікул вже стали традиційними, а їхню тематику визначає завжди стрижнева проблема - дитяче читання.
Цього разу темою навчання визначили "Виховання читача нового покоління: з практики роботи педагогів та бібліотекарів" (завантажити програму). Адже, як відзначив у вступному слові Артем Олександрович Кияновський, директор "Школи гуманітарної праці", сучасна дитина потребує нових підходів, інших засобів для заохочення до читання.

Про роль і значення книги і читання взагалі і творів художньої літератури зокрема у соціокультурній інтеграції особистості йшла мова у лекції Наталії Юріївни Нев'ярович - кандидата педагогічних наук, доцента кафедри світової літератури та культури Херсонського державного університету, викладача літератури «Школи гуманітарної праці». Книга, стверджує Наталія Юріївна, має перевагу над іншими видами мистецтва, адже читання є процесом входження в культуру. Між тим, сучасна дитина перестає читати класичну літературу, втрачає навички неспішного читання, уміння створювати образи. Повернути її у світ образного мислення і образного сприйняття можна - через залучення до творчості, через власний приклад. "Діти не читають там, де не читають батьки; учень не читає, якщо не читає вчитель".
Статистичний зріз читання сучасних українців, поданий у виступі Юлії Миколаївни Чернієнко, головного бібліотекаря відділу обслуговування читачів-учнів 5-9 класів, підтвердив тезу про те, що ми маємо зараз справу з поколінням дітей нечитаючих батьків, а наведені далі аргументи на користь читання, підтверджені висловлюваннями видатних особистостей і відомих письменників, обстоювали цінність та користь читання для формування особистості дитини.
Огляд сучасних підходів і практик підтримки дитячого читання у світі, ефективних бібліотечних програм та проектів залучення дітей до читання, напрацьованих у європейських країнах завершив теоретичну частину семінару. 
Практична частина програми була реалізована через паралельну роботу у трьох групах, сформованих за умовною "спеціалізацією" педагогів, і включала презентацію веб-ресурсів, огляди актуальних творчих конкурсних проектів для літературно обдарованих дітей, огляди сучасної дитячої літератури - для молодших школярів і для підлітків, демонстрації інноваційних розробок шкільних бібліотекарів Херсона.
Фінальним акордом заходу стала міні-вистава "Під крилом Дніпрової Чайки", показана бібліотечним літературним театром, що завершилась представленням веб-проекту "Вітальня Дніпрової Чайки".

Немає коментарів:

Дописати коментар