Психологія дитячого читання: зрозуміти, зацікавити та задовольнити

Сучасні виклики: дистанційне навчання, соціальні мережі, привабливе цифрове середовище, є постійним випробуванням для дитячого читання. Зменшення популярності читання є загальносвітовою тенденцією, яку намагаються подолати уряди, книговидавці, громадські організації, бібліотекарі, освітяни, батьки. Стратегія розвитку читання на 2023–2032 роки «Читання як життєва стратегія» має на меті сформувати навичку та потребу в читанні як життєву стратегію громадян задля розвитку людського потенціалу нашої держави. Важливим фактором, що впливає на ефективність промоції читання, є також і рівень професійної підготовки бібліотекарів.

В рамках виконання Координаційного плану заходів із професійного розвитку шкільних бібліотекарів закладів загальної середньої освіти Херсонської міської ради, 17 жовтня розпочався тренінговий курс «Промоція читання та дитячої книги: методики та практики». 
Курс спланований фахівцями КЗ «Херсонська обласна бібліотека для дітей імені Дніпрової Чайки» Херсонської обласної ради спільно з управлінням освіти Херсонської міської ради та КУ «Херсонський міський центр професійного розвитку педагогічних працівників» Херсонської міської ради та передбачає шість щомісячних тренінгів різної тематики. Заходи передбачають пошук та опанування новими дієвими методами і практиками, спрямованими на промоцію книг та читання, зокрема в умовах дистанційної роботи бібліотекарів.
Перший тренінг під назвою «Психологія дитячого читання: зрозуміти, зацікавити та задовольнити. Пісочниця ідей» був присвячений теоретичним поняттям та дослідженням питань, пов’язаних з дитячою психологією.
Наталія Кацарська, заступник директора з наукової роботи Херсонської обласної бібліотеки для дітей імені Дніпрової Чайки, координаторка тренінгів, познайомила шкільних бібліотекарів закладів загальної середньої освіти з сучасними дослідженнями читацької культури дітей та підлітків та їх результатами, зробила огляд корисних ресурсів та книг на допомогу бібліотекарям. Поговорили про «за і проти» читання паперових книг та прослуховування аудіокниг.
Юлія Чернієнко, головний бібліотекар відділу обслуговування 5-9 класів, психологиня, надала методичну консультацію, під час якої розповіла про про те, чим корисне читання і які воно розвиває компетенції, навела докази, засновані на наукових дослідженнях та виступах фахівців (психологів, письменників, літературознавців, науковців). Приділила спікерка увагу нейрофізіології і нейробіології читання, а саме тому, як виглядає процес читання та обробки інформації мовою нашого мозку і тіла, та як сучасна наука бачить цей дивовижний процес читання.
Говорили під час тренінгу про особливості дитячого віку, який тим чи іншим чином впливає на читацьку грамотність. 
А список рекомендованих джерел став запрошенням для шкільних бібліотекарів для глибшого пізнання такої важливої теми.
 

Коментарі

Електронна бібліотека