22 лютого 2024

Підтримка розвитку читання та формування медіаграмотності - у фокусі уваги шкільних бібліотекарів

21-22 лютого, в рамках курсів підвищення кваліфікації працівників бібліотек закладів освіти нашої області, Херсонська академія неперервної освіти та Херсонська обласна бібліотека для дітей імені Дніпрової Чайки організували онлайн навчально-тренінгову програму "Шкільна бібліотека на підтримку розвитку читання та медіаграмотності здобувачів освіти"

Перший день навчання бібліотекарі присвятили національній Стратегії розвитку читання на період до 2032 року "Читання як життєва стратегія", насамперед - ролі і завданням шкільних бібліотек в її реалізації, ознайомленню з практиками заохочення дітей різних вікових груп до читання. 

Власне практичну частину навчання склали майстер-класи досвідчених фахівців бібліотеки імені Дніпрової Чайки, які поділились власними напрацюваннями та продемонстрували практику застосування інтерактивних, ігрових методик у дистанційному спілкуванні з користувачами, використання класичних бібліотечних прийомів зацікавлення книгою у новітніх веб-форматах промоції книги та читання.

Зокрема, Альона Ліпкіна, головний бібліотекар відділу обслуговування 1-4 класів бібліотеки імені Дніпрової Чайки, провела майстер-клас "Гейміфікація як метод стимулювання читання дітей молодшого шкільного віку", - на основі авторських розробок літературних ігор, створених в рамках Програми літніх читань 2023 року.

Натомість завідувачка сектору абонемента Наталія Кацарська продемонструвала інноваційні прийоми заохочення до читання підлітків, - із використанням широкого спектра веб-платформ, різноформатного читання, врахування особливостей соціальних та психологічних характеристик сучасних підлітків.

Зацікавлення учасників навчання викликав і вебліографічний огляд "Електронні бібліотеки дитячої літератури", який підготувала для колег Ганна Новицька, завідувачка інформаційно-бібліографічного відділу. Огляд включав бібліотеки, що акумулюють тексти художніх і науково-популярних книжок в різноманітних форматах, зібрання аудіокниг та  відеопродуктів, створених з метою промоції сучасної української дитячої літератури, зокрема й проєкти бібліотек для дітей України.

Гасло другого дня -  "Медіаграмотність та медіаосвіта: навчаємось, щоб навчати". Саме таку назву отримав огляд-консультація Ірини Срібної, завідувачки відділу бібліотечного прогнозування та інновацій бібліотеки імені Дніпрової Чайки.


Практичну частину склали майстер-класи Ірини Ковач та Ірини Срібної - сертифікованих медіатренерів, співавторок практичних посібників з медіаграмотності.

Ірина Ковач, заступниця директора з організації бібліотечного обслуговування, провела для колег тренінг "Під захисною інформаційною «парасолькою»: вправи з медіаграмотності для учнів 1-4 класів", поділившись власним досвідом організації медіаосвітніх занять для здобувачів освіти молодшого шкільного віку, зокрема за програмою "Казкова подорож у світ інформації". Ірина Миколаївна зробила акцент на тих вправах, які, окрім навчання основам медіаграмотності, допомагають також діагностувати психологічний стан дитини та сприяти покращанню її ментального здоров'я, допомагають говорити з дітьми на складні теми, якими є війна, втрата домівки - хоч би й тимчасова.

Тренінг Ірини Срібної "«Школа медіаграмотності для підлітків». Із авторського досьє медіатренера" базувався на практиках чотирьох років проведення навчання для учнів 7-10 класів за авторським курсом, у співпраці з закладами загальної середньої освіти Херсонської, Донецької, Львівської областей. Ірина Сергіївна ознайомила колег із змістовним наповненням курсу та програла з аудиторію кілька вправ, які допомагають підліткам зрозуміти, як організувати своє медіаспоживання, навчитись упізнавати маркери інформаційних маніпуляцій, зрозуміти, як "працюють" фейки та діпфейки.

Модерувала захід Наталія Шамбір, завідувачка навчально-методичної лабораторії мистецтвозавчих дисциплін КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» - організаторка курсового навчання бібліотекарів закладів освіти Херсонщини.


Немає коментарів:

Дописати коментар