03 листопада 2013

Друга міжнародна науково-методична конференціа «Практична медіаграмотність»

31 жовтня – 1 листопада 2013 року в м. Києві Академія української преси в партнерстві з Інститутом інноваційних технологій та змісту освіти Міністерства освіти і науки України та Інститутом соціальної та політичної психології Національної академії педагогічних наук України провела Другу міжнародну науково-методичну конференцію «Практична медіаграмотність». 
У форумі взяли участь більше 160 медіаосвітян з України, Вірменії, Фінляндії та Польщі. Медіапедагогіка України була представлена учителями загальноосвітніх навчальних закладів, науково-педагогічними працівниками вищих педагогічних навчальних закладів, закладів післядипломної педагогічної освіти, керівниками шкільних медіаклубів та медіагуртків, шкільних видань, співробітниками шкільних та публічних бібліотек, медіаекспертами, науковими співробітниками Національної академії педагогічних наук, Національної академії мистецтв та Національної академії наук України. 
На конференції на 6 секціях прозвучало 66 доповідей і презентацій, які розміщені у відкритому доступі на порталі «Медіаосвіта і медіаграмотність» (http://medialiteracy.org.ua/). 
   
Учасники конференції - бібліотечні працівники.
    
Цікавими були виступи представників міжнародної спільноти медіаосвітян. Голова Фінської асоціації з медіаосвіти Оллі Вестерінен розповів про всепроникний принцип упровадження медіаосвіти в Фінляндії. Польський експерт Агата Сотомська, яка координує медіаосвітні проекти Польського інституту кіномистецтва, презентувала досвід реалізації трьох загальнопольських проектів, а саме: кіноосвітніх проектів «Шкільна Фільмотека» (2009), Коаліція для кіновиховання (2011) та соціальної програми «Критикуй.pl”, що популяризує посеред молоді усвідомлені дискусії про кіно (2013). Делегація з п’яти вірменських медіаосвітян розповіла про досвід створення інноваційної комп’ютерної дитячої гри «Медіапоєдинок», яка має на меті розвиток критичного мислення.
Валентина Михайлівна Красножон, завідувач відділу довідково-інформаційного обслуговування Національної бібліотеки України для дітей, ознайомила медіаосвітян із інноваційними підходами до формування електронних ресурсів бібліотеки на допомогу навчально-виховному процесу та пізнавальному розвитку дітей різних вікових категорії. 
На секції навчально-методичного забезпечення впровадження медіаосвіти в загальноосвітніх навчальних закладах виступила 
Наталя Йосипівна Дзюба, завідувач відділу каталогізування Національної бібліотеки України для дітей, за темою - "Діти й інтернет - український підхід до безпеки кіберпростору".

Роботу секції "Медіа- та інформаційна грамотність: новий функціонал бібліотеки" модерувала Лідія Андріївна Поперечна, головний редактор журналу «Шкільний бібліотечно-інформаційний центр»
(Із презентацією, підготовленою модератором для секції, можна ознайомитись у рубриці "Корисні ресурси"; огляд за підсумками міжнародної науково-методичної конференції та роботи секції зокрема, а також рекомендації секції - тут).

Під час круглого столу "У суголоссі зі школою: провінційні практики основ медіаосвіти" виступили:
Анна Бардашевська, директор Херсонської обласної бібліотеки для дітей, заслужений працівник культури України

Валентина Гринько, головний бібліотекар відділу соціокультурної роботи Полтавської обласної бібліотеки для юнацтва ім. О. Гончара 
Марина Вострікова, головний бібліотекар Харківської спеціалізованої музично-театральної бібліотеки ім. К.С. Станіславського
Ольга Таранова, завідувач бібліотеки економічного ліцею № 2 Миколаївського міськвиконкому Миколаївської області
Марія Єрмак, завідувач бібліотеки Енергодарського навчально-виховного комплексу № 5 Енергодарської міської ради Запорізької області, керівник міської творчої групи шкільних бібліотекарів «Бібліотека у медіаосвіті».
    
Подальша робота секції відбувалась у форматі «Світового кафе», - робота в групах:
- Шкільна бібліотека як суб’єкт медіасередовища загальноосвітнього навчального закладу: реалії та перспективи 
- Медіа- та інформаційна грамотність школярів: об’єднуємо потенціал публічних і шкільних бібліотек
- Освітянські бібліотеки у формуванні медіаосвітнього інформаційного ресурсу



Українські медіаосвітяни – учасники конференції  ухвалили звернутися до Комітету Верховної ради з питань освіти та науки та Міністерства освіти і науки України з ініціативою щодо прискорення розроблення нормативно-правової бази упровадження медіаосвіти.

АУП, основний організатор конференції, вбачає свою роль у формуванні та підтримці групи українських лідерів-медіапедагогів, залученні світового досвіду з впровадження медіаосвіти, підготовці та адаптації навчальних посібників. Було опубліковано та розповсюджено два видання першого в Україні підручника «Медіаосвіта і медіаграмотніть» (з відповідим грифом МОН), збірки «Практична медіаосвіта», створені навчальних програм з медіаграмотності для 8 класу та початкової школи, проведена серія тренінгових програм з медіаосвіти, зокрема, п’ять літніх та зимових шкіл для медіапедагогів.

За матеріалами прес-релізу, наданого Оксаною Волошенюк, Директором АУП, веб-сторінка: www.aup.com.ua
Facebook: https://www.facebook.com/aupfoundation

Фото зі сторінки у Фейсбук Лідії Поперечної, керівника секції бібліотечних працівників на конференції - https://www.facebook.com/lidia.poperechna/media_set?set=a.507539102675353.1073741828.100002578034091&type=1

Дивіться також фотогалерею на сайті Академії Української Преси - http://www.aup.com.ua/?cat=about&subcat=galery&menu=gal31

Публікація матеріалів конференції:
http://www.medialiteracy.org.ua/index.php/2-uncategorised/72-materialy-ii-mizhnarodnoi-konferentsii-mediaosvita-i-mediahramotnist

Немає коментарів:

Дописати коментар