23 жовтня 2015

Обласна школа молодого фахівця, день п'ятий - підсумковий

Обласна школа молодих фахівців шкільних бібліотек з ІКТ, організована спільними зусиллями нашої бібліотеки та Херсонської академії неперервної освіти, працювала 5 днів і сьогодні успішно завершила свою роботу. Найяскравіші враження залишила в учасників цього навчального курсу лекція спеціально запрошеної гості - Гич Галини Миколаївни, кандидата пед. наук, доцента, завідувача кафедри мовно- літературної та художньо-естетичної освіти МОІППО "Покоління Z: читать нельзя смотреть". 
Глибокий і змістовний аналіз ситуації з дитячим читанням та не читанням, із опорою на авторитетні сучасні психологічні та педагогічні дослідження, був не лише надзвичайно професійно цікавим і бібліотекарям - учасникам Школи, і завучам шкіл нашої області - учасникам курсового навчання в Академії, що до них приєдналися. Лекція прочитана як вступна до наступної роботи аудиторії у форматі "ситан". Обговорення проблем дитячого читання відбулося у трьох групах - завучів, бібліотекарів та батьків, та дало у підсумку напрацювання щодо практичних дій кожної з інституцій - школи, бібліотеки, сім'ї. 
Цей формат вже був використаний у рамках Всеукраїнських педагогічних читань у Херсоні у вересні цього року, - нове обговорення значно розширює діапазон запропонованих учасниками групового обговорення практик та форм роботи.
Завершували Школу два майстер-класи за розробками бібліотечних медіа уроків, здійснених у рамках проекту "Основи медіаосвіти: бібліотечна складова":
- медіа-розвідка "Літературні постаті Херсонщини" (Юлія Миколаївна Чернієнко, головний бібліотекар ХОБД ім. Дніпрової Чайки); 
- нетикет-дартс «SOS у морі Інтернету» (Тетяна Миколаївна Єжова, завідувач бібліотеки АЛХДУ).
Сертифікати вручені, підсумки підбиті...
Остання крапка - групове фото випускників першої Школи - на добру пам'ять про спільну працю і приємне професійне спілкування:

4 коментарі:

  1. Шановні колеги! Будь ласка, розкажіть про цю нову форму - ситан - що це? яка його суть? і від якої мови походить?

    ВідповістиВидалити
  2. Назва походить від українського "ситуативний аналіз" (не плутати з бізнесовим!) і означає - аналіз певного проблемного питання з точки зору наявної ситуації та бажаної для учасників обговорення тенденції розвитку. Обов'язковим елементом є вступна лекція авторитетної у даному питанні людини (у нашому випадку аналізу проблем, пов'язаних з дитячим читанням/не читанням - Галина Миколаївна Гич (м.Миколаїв), Наталія Петрівна Марченко (м. Київ).
    Далі обговорення проблеми за певною єдиною схемою відбувається у групах, - сформованих за соціально-професійною ознакою або ж рольових. І завершується ситан презентацією модераторами або лідерами груп результатів роботи в групах та спільним обговоренням. Головний результат - виявлення в процесі обговореня потенційно можливих і доцільних дій з боку учасників обговорення, які вони можуть і повинні зробити, щоб сприяти досягненню мети.
    В проблематиці нашого "ситану" - що мають робити вчителі, бібліотекарі та дорослі в родинах, аби зробити читання і книгу привабливими для сучасної дитини.

    ВідповістиВидалити